At the national kennel club show in Lidköping today, my special girl Hexan won the championclass, went best female and BOB. She is 7 years old now, but you can’t see it, she is showing off like a youngster. 😉
Judge: Johnny Nilsson, Swe. Thank you for appreciating my girl.
Big congratulations!!!
Kenneths father Nicolas as the winner of his class (AOC) at the American national specialty 2011 in the hardest competition. Handled by Karen Mammano.
Judge: Manlio Massa, Italy.
What an achievement!!!
We are so happy for his owner Dagmar Velcicka and his breeder Andras Polgar
and even more happy to have his son with us in Sweden!!
Big thanks for the photo to our dear friend Milena Papale Polloni
TV-kändisar ;o)
Om man nu kan kalla det för TV-kändisar, men Rosita – Krambjörnen’s Here Comes Desire (Seabrook Cruising On Rte 66 x Krambjörnen’s Philosophia) – med spanska syster Inez och deras kompis Irländska settern Harry skymtar i rutan några sekunder i sista avsnittet av TV-serien Ullared. Se tiden 05:49-05:52
Krambjörnen’s Here Comes Desire ”Rosita”
Rosita har varit på Svenska pudelklubbens inofficiella utställning i Tjolöholm idag och blev BIR, BIG-1 och slutligen Best In Show endast 10 månader gammal.
Domare BIR; BIG o BIS: Johnny Nilsson, Diplomatics kennel.
Stort grattis till hennes ägare Annika Jönsson, vi är så glada för er skull =)
Morgonpromenad i paradiset
Ännu en strålande morgon med sol från klarblå himmel. Underbart att gå helt ensam i världen med hundarna och filosofera 😉 Det myllrar av fjärilar och myror, fågelkvittret hörs i varje buske, blåsippor och vitsippor i skog och dikeskanter.
Tom. några maskrosor hade slagit ut nu. Nu känns det verkligen att våren är här 😉



